یزدفردا: استاندار یزد پیرو دعوت یکی از خانواده های مبتلا به اختلال اوتیسم در تماس مستقیم با استاندار در جریان «برنامه رادیویی رو در رو» مبنی بر «حضور در دورهمی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم»، در این دورهمی حضور یافت و به بررسی مسائل آن ها پرداخت.

به گزارش یزدفردا: مهران فاطمی استاندار یزد با حضور در دورهمی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم به بررسی مسائل و دغدغه های آن ها پرداخت.
 
استاندار یزد در این نشست، شرایط خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم را بسیار سخت و دشوار دانست‌ و اظهار کرد: علی رغم این سختی‌ها این فرزندان برای خانواده‌های آنان یک نعمت هستند که مصلحت خداوند بر این بوده است.
 
مهران فاطمی با بیان اینکه دشواری ها و تلاش‌های خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم باعث ارتقاء روحی و معنوی آنان خواهد شد، گفت: بدون تردید این موضوع در درجات معنوی خانواده‌ها موثر خواهد بود.
 
وی در همین راستا ادامه داد: در ابدیت پیش روی انسان، ثروت، جایگاه و منزلت اجتماعی کارایی نداشته و همین رنج‌ها و زحمات متحمل شده در این دنیا ذخیره‌ای برای آخرت خواهد بود.
 
استاندار یزد با اشاره به مطالبات مطرح شده از سوی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم، تصریح کرد: راه اندازی برخی مراکز حمایتی، انجام برخی اقدامات توسط آموزش و پرورش و افزایش منابع در اختیار بهزیستی برای حمایت از خانواده‌ها از جمله مهمترین این مطالبات هستند.
 
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروهی جهت پیگیری مطالبات مذکور، گفت: این کارگروه ظرف یک هفته آینده با حضور نماینده‌ انجمن اوتیسم و مدیران بهزیستی، آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌ها برگزار و بسته ای جهت افزایش منابع حمایتی و انجام اقدامات لازم تدوین خواهد شد.
 
فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: انجام این اقدامات، راهکارها و حمایت‌ها برای حل مشکلات خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم به معنای حل یک‌باره تمامی آن‌ها نبوده اما سعی خواهیم کرد گشایش محسوسی ایجاد شود.
 
شایان ذکر است؛ حضور مهران فاطمی در دورهمی خانواده های دارای فرزند مبتلا به اختلال اوتیسم، پیرو دعوت یکی از خانواده ها در تماس مستقیم با استاندار در جریان برنامه رادیویی رو در رو انجام شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا